Friday, September 9, 2011

Comments: (0)

Kispen : Roti Coklat Lelabah

Petang itu merupakan hari yang sangat panas bagi Andy. Selalunya petang sebegini pasti ada hujan yang turun. Tapi hari ini, Kota Andalusia sepi tanpa titisan hujan. Yang ada cuma bahang mentari yang kian meratah struktur kulit pipinya. Andy punya kulit yang putih galaknya seperti seorang lelaki yang kacukan dengan orang Belanda. Memang benar, ibunya memang mengahwini seorang pedagang yang datangnya dari Belanda. Itu sebab namanya Andy. Kalau tidak, namanya hanyalah Adi. Itu semua kerana mengikuti kata ayahnya.

Bulan ini Andy cuma tinggal dengan ibunya di rumah usangnya. Rumah milik ayanhya itu cuma didiami mereka berdua. Memang bosan apabila hanya ada dua orang dirumah. Andy lebih gemar naik kebumbung bangunan rumahnya. Dia selalu duduk berehat di atas sana keseorangan sambil melayan komik kegemarannya, Superman. Dia teringin menjadi seperti Superman yang boleh terbang ke sana ke sini. Itu impiannya.

"Kan best kalau dapat terbang. Jauh aku terbang nanti"

Perutnya berbunyi. Tanda Andy sedang lapar. Hari ini tak sama macam bulan yang lain. Dia memegang perutnya dengan tapak tangannya.

"Aduh, laparnya perut aku"

Andy tak tahan lagi. Dia berjalan ke penjuru bangunan. Melihat sekeliling dengan liar bagai sedang mencari sesuatu. Penglihatannya terhenti, dia tersenyum. Dihulurkan tangan kanannya ke bawah.

"Zappppp"

Dia hampir terlupa yang dia adalah seorang Spiderman. Dikunyahnya roti yang baru dia capai menggunakan sarang lelabahnya. Roti berperisa coklat kegemarannya, bersama sekotak air laici sejuk. Ini kali pertama Andy meninggalkan puasa. Alasannya cuaca yang panas.

Thursday, September 8, 2011

Comments: (0)

Nota : Sampai Aku Mati

Mood : Jiwang berdarah.
Situasi : Sepasang kekasih berborak di skype.

Kekasih lelaki : Aku sayang kau, sampai aku mati.
Kekasih perempuan : Sayang kau juga.
Kekasih lelaki : Tahu tak kenapa aku sayang kau sampai aku mati ?
Kekasih perempuan : Kenapa ?
Kekasih lelaki : Sebab kalau aku sayang sampai kau mati, aku cari lain.

Kekasih perempuan tak balas. Dia offline terus.

Wednesday, September 7, 2011

Comments: (0)

Infiniti Yang Nil

Berlegar-legar diruangan pasir
Mendongak tinggi
Melangup jauh
Infiniti
Nil
Engkau jelir lidah
Yang datangnya dari neraka
Pinjaman sheitan
Ablasa namanya
Mati engkau
Jiwa kamu
Mana aku?
Puki lah engkau
Persetankan kamu
Membabibutahitamkan aku
Dongaklah, ludah tinggi-tinggi
Bertahan, tunggu
Akan sampailah, najis semalam mu

Tuesday, September 6, 2011

Comments: (4)

Kispen : Tetingkap Dan Epal

Status seseorang, Michael Schumacher (memang nama sebenar) di laman facebooknya, berbunyi :

HDD crash, tak boleh nak reboot komputer. Celaka punya Windows. Nasib baik ada laptop.
20 minutes ago. Bill Gates, Paul Allen, Steve Jobs and 4157 peoples like this.

Antara komen dibalas :

Fernando Torreh : Go Apple.
Michael Schumacher : Itu seperti baru saja gagal memikat seorang gadis dan berkata "Aku lebih baik jadi gay".
98767356915 peoples like this

Comments: (6)

Nota : Malas Layan

Terima pesanan mudah alih daripada laman sosial facebook chat

Katanya ;

Yesterday
N.S : Hai

Today
N.S : Helo
Me : Amende ?
N.S : Saja. Hihihi. Tengah buat apa ?

Xalleh Razax is not available

Sumpah, kau desperate.
Dan satu lagi, aku lelaki.
Bukan seperti dalam gambar profile aku
Kau tertipu. Aku malas layan.

Monday, September 5, 2011

Comments: (0)

Kispen : Lembaga Hitam Putih

Kayla merenung tajam kearah sisi cermin yang melekat di tepi dinding selari dengan wajahnya. Diperhatikan ia makhluk yang berterbangan itu. Laju ia memecut meloloskan diri. Kali ini, masuk kali ke lapan ia berjaya meloloskan diri.

Dihembusnya nafas dalam-dalam.

"Fuhhhh"

Kayla mencapai senjatanya yang setia tersemat dipinggang sebelah kirinya. Dihulurnya botol besi itu ke tangan sebelah kanannya. Kali ini Kayla benar-benar tekad. Tekad untuk menghapuskan makhluk itu. Dia sudah tidak tertahan lagi dengan binasa yang dicipta makhluk berbelang-belang itu.

"Satu, dua, tiga !"

Kayla memerhati cermin dua tiga saat. Selang itu dia terus meluru melajukan langkah. Terpusing kepala Kayla mencari-cari makhluk yang kini bergelar lembaga hitam belang putih. Kekiri kekanan Kayla mencari. Hilang.

"Celaka !"

Panjang hela nafas Kayla. Kecewa dengan tindakannya lagi.

"Bzzzzzz bzzzzzzz"

"Hah tu pun kau, mati kau nyamuk !"

Kayla lincah menekan punat botol racun penyembur berjenama Ridsect itu. Kali ini gasnya tepat menuju ke kepalanya.

Selang empat minit selepas itu, Kayla tersenyum sendiri. Lalu dia terbahak-bahak sendirian sambil menarik selimut di petak katil merah jambunya.

Comments: (0)

Kispen : Raya Rumble

Satu peristiwa berlaku, kisah pendek lakonan semula antara satu keluarga.

Tanti bergaduh dengan Salim, adik iparnya. Punca pergaduhan mereka adalah akibat anak lelaki Tanti, Izzmail kalah dalam permainan video bola sepak apabila dia ditewaskan dalam perlawanan itu. Dan Izzmail mula tidak puas hati dan mencari gaduh dengan Salim, si bapa saudaranya.

Akibat sayangkan anak yang teramat sangat, Tanti lantas memarahi Salim kerana telah membuat Izzmail menangis. Tanpa alasan yang kukuh Salim ditengking dan dimarah teruk oleh Tanti.

Hari itu merupakan ramadhan terakhir menjelang esoknya aidilfitri. Suasana sangat tegang. Tanti yang tadinya sedang memasak, terus pulang kerumah akibat berang.

Pelakon :

Norhayati Abdullah sebagai Tanti
Xalleh Razax sebagai Salim
Izzuddin Razali sebagai Izzmail