Saturday, August 13, 2011

Kispen : Anak Bapak

Mail menarik tangan anaknya. Pantas. Merengek teriakkan Didi sejak dari dalam kereta lagi. Mail memujuk gadis comel itu dengan mengusap-usap rambutnya. Budak perempuan yang berambut yang panjangnya mencecah bahu itu teriak selepas dikejutkan dari lenanya. Kebiasaan kanak-kanak yang pasti akan menangis apabila disuruh bangun. Didi juga tidak lepas daripada pengalaman itu.

"Dah jangan menangis lagi eh Didi"

Pujuk Mail perlahan.

Didi beransur perlahan teriakannya. Makin diam tiada suara.

"Kat mana ni papa ?"

Mail memimpin tangan anaknya yang lembut itu kedalam. Terlihat seorang pelayan cantik berkurung merah jambu. Indah rupanya. Tak melampau jika dibandingkan dengan Fasha Sandha, bahkan perempuan itu jauh lebih cantik dan manis daripada artis yang berkontroversi itu.

Belum sempat Mail bertanya, telah laju meluru anaknya itu ke peti sejuk yang sarat dengan tin minuman berkarbonat. Lantas dilebarkan pintunya dan dicapai dua tin minuman perisa epal. Berjalan Didi kearah ayahnya itu, perlahan. Tidak selaju seaktu awal dia terlihat peti sejuk itu.

"Nah papa"

"Lajunya Didi, dahaga ya ?"

Didi hanya mampu tersenyum dibalik airmata yang baru dijatuhkan sebentar tadi. Pelayan yang bernama Suzie itu membalas senyumannya Didi tadi. Manis sungguh senyuman pelayan itu membuatkan Mail terkedu sambil melihat susuk tubuh badannya yang molek itu.

"Bungkuskan nasi goreng satu ya"

Didi terdongak, hairan melihat ayahnya itu.

"Papa beli untuk siapa nasi goreng tu ? Kan tadi Didi dah makan, mama suapkan. Oh ya Didi beli dua tin,satu Didi, satu lagi papa"

Terkedu wajah Mail mendengar kata anaknya. Terdiam.

"Papa tak puasa lagi ya ?"

Kali ini Mail betul-betul malu dengan pelayan itu. Merah padam mukanya tak terkata, Mereka saling berpandangan. Suzie hanya tersenyum.

4 suara balas:

Dzarief Zuhdi said...

hahaha.. gud didi

xallehrazax said...

hehehe,didi pecah tembelang bapak dia,hahaha

Ed Ashikin said...

cool dowh didi!

xallehrazax said...

didi memang cool,ahhahaa

Post a Comment