Tuesday, July 26, 2011

Batu

Aku tak mahu kilauan bintang
Yang megah di atas sana,silau
Selalu di puja,di minati ramai
Tak nak pula kaca dari sang angkasa
Bak lagu gubahan wani ardy itu
Kerna ia pasti menyakitkan suatu hari

Aku cuma perlukan sebijik batu
Yang ukuran nya sempurna sifat
Bukan mahu yang besar atau cantik
Cukup sekadar dapat jari ku menyentuh
Boleh aku genggam erat di kanan kiri
Tak bimbang di curi mahupun hilang
Bisa di simpan dalam nya poket
Kalau rindu,muncul kan saja ia keluar

Kalau ingin terus menatap panjang
Lukis kan saja potret batu itu di kertas putih
Biar semadi kekal abadi sampai kau mati
Kalau marah,lontarkan saja batu itu ke atas
Usah kau biar ia jatuh ke bumi pula
Kerna pasti kau akan sambut ia kembali dengan senyuman

Berjanjilah pada hanya satu batu
Bukan pada beribu ribu batu di luar sana
Kerna sang batu juga punya hati dan perasaan
Walau keras nampak di luar,ia hanya luaran
Namun dalam,siapa yang tahu,sang batu sendiri

Terima kasih batu hati ku
Aku simpan kau dalam poket
Akan ku simpan potret mu
Tak akan aku lontar kau jatuh

0 suara balas:

Post a Comment