Wednesday, May 25, 2011

Durjana

Engkau siapa untuk membalas baik buruk seseorang
Cuma makhluk yang lemah datangnya sifat engkau
Tidak gagah jika kau lontarkan kata kata kesat sifatnya
Engkau pesong biarkan pesong sampai bila bila
Tak ke mana jua cinta yang engkau genggam selama ini
Empat juta kali engkau ungkapkan rasa itu, hakikatnya
Hakikatnya tetap jua engkau sang wanita, yang lemah
Bukan aku megah kerana perbezaan jantina
Tapi aku hairan jika engkau mengaku engkau lemah
Cuma perumpamaan kosong nenek moyang kita
Demi membezakan siapa ketua diantara kita
Bukan beerti engkau selemah lemah kaum didunia
Tidak juga menunjukkan kami agung dimuka bumi
Kita semua sama sahaja, punya hati punya jiwa
Punya segalanya yang melengkapkan kita sebagai insan
Fitrah kita ingin bercinta,ingin dibelai dikasih dimanja
Namun jika salah pilihan bencana besar bakal menimpa
Kisah akan berulang dan berulang sampai bila bila
Hari ini kau kecewa esok lusa pasti lagi kecewa
Jika tidak engkau ubah paksi diri hari ini
Itu yang bakal engkau temui masa hadapan
Jangan salahkan mereka yang pernah bersama engkau
Kerna mereka cuba betulkan kesilapan semalam
Mereka berpaksi pada yang benar dan mutlak
Aku cuma manusia biasa yang kasihankan sejenis engkau
Mereka sempurna dan baik sifat, cuma sedikit terkeluar
Landasan yang diambil membawa ke arah durjana
Durjana yang akan engkau kongsi bersama sama kamu
Pulanglah tinggalkan semua kesilapan semalam
Bangkit dan tanamkan isi hati, engkau semua juga biasa
Kini, aku terima dia, dia buang durjana itu
Airmata yang engkau curahkan semalan buat aku sedar
Betapa sakitnya perasaan yang engkau cipta dahulu
Buat insan yang sama dengan engkau, yang tak mungkin
Dalam hati aku berjanji, senyuman pasti untuk engkau
Bukan tangisan sayu lagi buat engkau, aku janji, aku janji
Semoga aku kuat menjalankan tugas dan misi aku untuk kau

0 suara balas:

Post a Comment